طرز تهیه فرنی میوه‌ای؛ یک غذای کمکی عالی برای بچه ها

فرنی میوه ای

یکی از دسرهای خوش‌مزه یا غذاهای کمکی برای کودکان فرنی است. همه ما طعم شیرین و عطر برنج را از فرنی به یاد داریم. مجله آشپزی پخت خونه امروز قصد دارد برای شما یک دستور پخت متفاوت از فرنی را منتشر کند. با این امید که بتوانید کودکان خود را با این غذای کمکی تقویت کنید یا روز خود را با صبحانه‌ای خوش‌مزه آغاز کنید.

بازم بخونین:  طرز تهیه سالاد الویه؛ غذای ویژه مهمانی ها

فرنی میوه‌ای یک فرنی متفاوت است که می‌توانید هر روز خود را به سرو آن مهمان کنید. ما در این دستور پخت سیب و موز که طعم شبیه به هم دارند را آورده‌ایم شما می‌توانید با خلاقیت خود طعم‌ها و میوه‌های دیگری را امتحان کنید.

حتی برای زیبایی خروجی نهایی می‌توانید از رنگ‌های غذایی برای تزئین فرنی میوه‌ای استفاده کنید. رنگ‌هایی هم‌رنگ میوه‌هایی که در آن می‌ریزید.

فرنی هلویی با تکه‌های هلو
فرنی هلویی را در فصل تابستان سرو کنید و لذت ببرید

مواد لازم برای تهیه فرنی میوه‌ای برای ۴ نفر

  • آرد برنج سبوس‌دار ۴ قاشق غذاخوری (۶۰ گرم)
  • گلاب ۴ قاشق غذاخوری
  • شیر محلی ۴ لیوان (۵۲۰ گرم)
  • سیب و موز خرد شده به میزان لازم (میوه‌های مورد علاقه تان)
  • شکر قهوه ای یا عسل به میزان لازم
  • شیره کشمش یا شیره انگور در صورت تمایل
فرنی با تکه های سیب
فرنی سیب با طعم دارچین

روش تهیه فرنی میوه‌ای

آرد برنج را با شیر حل کرده و هم می‌زنیم تا نرم و یکدست شود. سپس گلاب و شکر یا عسل را به آن افزوده و روی حرارت قرار داده و مرتب هم می‌زنیم تا جوش آمده و کمی غلیظ شود. سپس میوه‌های خرد شده را به فرنی اضافه می‌کنیم و حدود ۱۰ دقیقه با حرارت ملایم می‌پزیم در صورت تمایل از شیره کشمش یا شیره انگور استفاده می‌کنیم.

بازم بخونین:  طرز تهیه چیز کیک توت فرنگی بدون نیاز به فر برای کودکان و بزرگسالان

شما می‌توانید روی آن را با میوه ها تزئین کنید.

میزان کالری فرنی میوه‌ای

میزان کالری فرنی برای یک لیوان حدود ۲۰۰ کالری می‌باشد. البته بر اساس میوه های مورد استفاده این مقدار اندکی تغییر می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *