۷ نوشیدنی که در زمان بیماری به شما کمک می‌کند

7 نوشیدنی مفید برای سرماخوردگی

معمولاً وقتی کسی سرما می‌خورد به او توصیه می‌کنند که: مایعات زیاد بنوشید! این قطعاً توصیه ارزشمندی است، اما با محدودیت‌هایی همراه است که اکثر آن‌ افراد از آن آگاه نیستند. در حالی که هیدراته بودن برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا بسیار مهم است، گاهی اوقات نوشیدنی‌هایی را انتخاب می‌کنیم که الکترولیت‌های زیادی و حتی قند بیشتری دارند یا یک لیوان آب لوله‌کشی می‌خوریم، که نمی‌تواند هیدراتاسیون خالص و طبیعی مورد نیاز بدن ما را ارائه دهد.

هنگامی که سیستم ما ضعیف است، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانیم انجام دهیم مصرف مایعات و غذاهایی است که ایمنی را تقویت می‌کنند. در اینجا هفت نوشیدنی توصیه شده برای دفعه بعد که شما یا شخص دیگری احساس خوبی ندارد، آورده شده است. مجله آشپزی پخت خونه به شما یاد خواهد داد که چگونه با نوشیدنی خود را درمان کنید.

آب

اولین نوشیدنی در لیست ما آب است. به قول معروف، آب بهترین چیزی است که می‌توان نوشید، به‌ویژه اگر بیمار هستید. اما همان‌طور که قبلاً گفتیم، نوع آبی که می‌نوشید بسیار مهم است. ترکیباتی مانند کلر و فلوراید به آب لوله کشی اضافه می‌شود تا آلوده نشود، اما این بدان معنا نیست که آب شهری خالص یا سالم است. از طرفی آب مقطر هم فاقد مواد معدنی مورد نیاز بدن شما است. پس به همین دلیل است که آب چشمه یا همان آب معدنی برای بهبودی و ایمنی قوی شما ضروری است. طبیعی، تمیز و دارای تعادل ذاتی مواد مغذی است.

بازم بخونین:  6 نکته برای بهتر دم کشیدن چای که نباید از دست بدهید
یک لیوان آب

چای سبز

این یک نوشیدنی فوق‌العاده در مورد سلامتی است. چای سبز به دلیل داشتن مواد مغذی شناخته شده است و برای مبارزه با باکتری‌ها و ویروس‌ها توصیه می‌شود. چای سبز همچنین به تسریع متابولیسم کمک می‌کند. خطر ابتلا به بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و به‌طور کلی فواید فوق‌العاده‌ای برای بدن دارد. در فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با طعم‌های مختلف برخی با ویتامین‌های اضافه شده مانند B6 یا ویتامین C عرضه می‌شود. چای کیسه‌ای یا چای باز و به اصطلاح شکسته آن هم در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود. شما می‌توانید چای سبز را با آب معدنی دم کنید.

یک لیوان چای سبز

آب لیمو

ترجیح شما چیست: سرد یا گرم؟ می‌توانید آب لیمو را به هر دو صورت مصرف کنید. آب گرم معدنی با آب لیمو و عسل برای علائمی مانند احتقان یا گلو درد عالی است. از طرف دیگر، آب چشمه آغشته به تکه‌های لیمو یک عامل عالی برای هیدراتاسیون است. لیمو به خودی‌خود مغذی و سرشار از ویتامین C است. طعم خوبی دارد و ایمنی را تقویت می‌کند. اگر به هر دلیلی می‌خواهید سالم‌تر باشید، آب لیمو یک ایده عالی است!

بازم بخونین:  طرز تهیه قهوه اتریشی؛ یک قهوه متفاوت و لذت‌بخش
آب لیمو و عسل

چای زنجبیل و زردچوبه

هر یک از این مواد برای خود به تنهایی ترکیب می‌شوند، اما اغلب هنگام درمان بیماری‌ها با هم ترکیب می‌شوند. زنجبیل و زردچوبه هر دو به‌عنوان داروی طبیعی برای سال‌ها استفاده می‌شوند و به کاهش التهاب، کاهش درد و تقویت ایمنی کمک می‌کنند. چای زنجبیل و زردچوبه را در خانه نیز می‌توان تهیه کرد. پودر زردچوبه را با زنجبیل رنده‌شده و مقداری لیمو در یک فنجان آب گرم معدنی مخلوط کنید. دارچین یا عسل را می‌توان به طعم اضافه کرد.

زنجبیل

کومبوجا

این چای سیاه که اغلب با آب میوه های طبیعی ترکیب می‌شود، به‌عنوان «کامپوتچا یا کامبوجا» تلفظ می‌شود. این نوشیدنی به‌عنوان یک پروبیوتیک بالقوه در نظر گرفته می‌شود و در حالی که کمی طعم کمی اسیدی دارد، می‌توان به آن طعم میوه هم افزود. تخمیر کومبوچا یک باکتری خوب به بدن شما ارائه می‌دهد که تا حد زیادی با کمک به میکروبیوم در روده به هضم و التهاب کمک می‌کند. این بسیار برای ایمنی شما مفید است، زیرا همچنان شواهد بیشتری وجود دارد که سلامت جسمانی به شدت به سلامت روده وابسته است. اگر هنوز کامبوجا را برای خود امتحان نکرده اید، نمی دانید چه چیزی را از دست داده اید!

بازم بخونین:  6 نکته برای بهتر دم کشیدن چای که نباید از دست بدهید

آب پرتقال

این نوشیدنی کلاسیک برای مقداری ویتامین C اضافی است و همچنین دارای مقدار زیادی پتاسیم و کاروتنوئید است. عالی به نظر می‌رسد البته اگر در آن شکر مخلوط نشود. آبمیوه‌های خریداری شده در فروشگاه به دلیل قند زیادی که دارند ممکن است بیش از آن‌که کمک کنند، سیستم ایمنی شما را مختل کند.

آب پرتقال

اگر طعم آب پرتقال را دوست دارید، بهتر است خودتان پرتقال را آبگیری کنید یا از یک برند طبیعی و سالم بخرید که قندهای اضافه شده را در محصولات آنها محدود می‌کند. آب پرتقال عالی است، اما خوردن آن در کنار سایر نوشیدنی‌هایی که ویتامین C دارند (مانند آب لیمو که در بالا به آن اشاره شد) حتی بهتر است!

آب سبزیجات خانگی

این یک دستورالعمل آزمایش‌شده و ارزشمند است، اگرچه معمولاً به‌عنوان سوپ توصیه می‌شود. در یک تابه یا قابلمه بزرگ، مقدار زیادی آب معدنی را با سبزیجاتی مانند اسفناج، گوجه فرنگی، هویج و کمی روغن زیتون یا نارگیل بجوشانید. سبزیجات پخته و نرم می‌شوند و آب آن را با آب چشمه مخلوط می‌کنند تا سوپی سفت به دست آید. شاید بگویید که این نوشیدنی نیست بلکه یک غذاست که ممکن است درست باشد.

اگر احساس کردید که تحت شرایط آب و هوایی سرد هستید، برخی (یا همه) از این نوشیدنی‌ها و دستور العمل‌ها را امتحان کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *